Afscheid Kleng Leu - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Janneke & Tineke v d Heide & Wiggers - WaarBenJij.nu Afscheid Kleng Leu - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Janneke & Tineke v d Heide & Wiggers - WaarBenJij.nu

Afscheid Kleng Leu

Door: 2011janeketineke

Blijf op de hoogte en volg Janneke & Tineke

23 November 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

We hebben vandaag weer heerlijk aan het strand geluncht.

Vanmiddag in Kleng Leu hebben we nog wat versieringen aangebracht voor het feestje. Verder kregen alle kinderen een mooie ballon en een chocolade lolly. Daar zullen ze lang aan terug denken want voorlopig zullen ze geen lolly's meer zien, laat staan proeven.

Het afscheidsfeestje dat vrijdag gepland stond hebben we vervroegd naar morgen, omdat dat beter uit komt. Met de door de kinderen gemaakte versiering ziet het er al erg gezellig uit.

We nemen dus morgen afscheid van de kinderen en hun ouders. En nemen de herinnering aan een fantastische tijd mee naar huis.

Groetjes van ons, Tineke

• 23 November 2011 - 10:00

Inge:

Heel veel plezier morgen met het feest. Geniet van het moment en denk maar niet te veel aan het afscheid.

Liefs Inge

• 23 November 2011 - 10:45

Diny:

Dat is snel gegaan ,veel plecier, en bedankt voor alle verhalen,en een behouden thuiskomst alvast

• 23 November 2011 - 15:16

Gretha:

Dus het duurt niet lang meer voordat jullie naar huis gaan.
    Geniet nog maar even!
    Jullie hebben fantastich werk verricht daar.
    en Janneke gefeliciteerd 10 jaar met Jans alweer.

groetjes Gretha

• 23 November 2011 - 19:19

Henny Muskee:

geniet van het feestje en neem de herinneringen mee in je hart.

Het ga jullie goed.

Groet uit Assen.

• 24 November 2011 - 10:58

Jan En Jochem:

Jullie zijn al afscheid aan het nemen van de mensen daar en wij bereiden ons al voor vanwege jullie terugkeer naar Nederland.
    De laatste lootjes he!!
    tot gauw,
    groet Jan en Jochem

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Janneke en Tineke op reis!

25 November 2011

De laatste dag in Sihanoukville

24 November 2011

afscheidsfeestje

23 November 2011

Afscheid Kleng Leu

22 November 2011

slingers en versieringen voor de party

21 November 2011

Laatste week in Kleng Leu
Janneke & Tineke

Hallo Midlaren, familie, vrienden en bekenden, Vandaag maak ik (Tineke)de website aan, waarop jullie ons, Janneke en Tineke kunnen volgen op onze reis naar Cambodja.Voor mij is het de derde keer dat ik er naar toe ga en voor Janneke de eerste keer. We hebben onze prikken gehad en zijn met het slikken van de malaria tabletten begonnen. Het is de bedoeling dat we op zo.2 oktober vertrekken. Ons doel is om daar een familie te helpen aan een nieuwe Tuk Tuk.De vader van het gezin verdiend er de kost mee. Vader Mau is als klein jongetje met zijn ouders door de Rode Khmer gevangen genomen en naar de Killing Fields gebracht. Voor de ogen van Mau werden zijn ouders en broers en zusje op gruwelijke wijze omgebracht. Een oudere jongen ontfermde zich over Mau. Toen Mau aangaf dat hij honger had,beloofde de jongen Mau dat hij als het donker werd een kokosnoot voor hem uit de boom zou halen. Dit was ten strengste verboden, maar de jongen waagde het er op. Helaas werd hij betrapt door de soldaten van Pol Pot en ter plekke neergeschoten. Kleine Mau was weer alleen. Het lukte hem te overleven en zelfs later een baan te krijgen bij de overheid. Maar zo vertelde Mau mij, toen ik eerder in Cambodja was, daar kun je alleen werken als je corrupt bent en dat wilde ik niet zijn. Toen ik geld genoeg had verdiend heb ik een Tuk Tuk gekocht en ben ik als Tuk Tuk rijder gaan werken. Mau heeft een lieve vrouw en vier prachtige kinderen. Hij vind het erg belangrijk dat zijn kinderen naar school kunnen gaan. Maar de Tuk Tuk is aan zijn eind er moet een nieuwe komen. Janneke en ik hebben 10 rommelmarkten gedraaid met ingebrachte spullen en verder kwamen er spontaan giften binnen. Daardoor kunnen wij de fam.Mau van een splinternieuwe Tuk Tuk voorzien! Van het geld dat over is willen we arme kinderen gelukkige momenten bezorgen. We gaan creatief met ze aan de slag en delen de meegebrachte kleertjes en knuffels uit. Mocht er een ziek kind naar een ziekenhuis moeten en de moeder heeft er geen geld voor kunnen wij ook helpen. Lieve mensen allen die ons gesteund hebben met geld en spullen voor de markt en de kinderkleertjes, heel heel erg bedankt! Wij realiseren ons dat ons plan alleen kan slagen door jullie hulp. We zullen na aankomst in Cambodja geregeld een berichtje op de website zetten,zo kunnen jullie van een afstand met ons mee reizen. Hartelijke groet, Janneke en Tineke

Actief sinds 16 Sept. 2011