afscheidsfeestje - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Janneke & Tineke v d Heide & Wiggers - WaarBenJij.nu afscheidsfeestje - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Janneke & Tineke v d Heide & Wiggers - WaarBenJij.nu

afscheidsfeestje

Door: 2011janeketineke

Blijf op de hoogte en volg Janneke & Tineke

24 November 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vandaag een feestdag maar ook een dag van een snik en een traan.
Op onze tijd 14.00 kwamen we voor de laatste keer met de tuktuk Kleng Leu binnenrijden.
Net als alle dagen kwamen de kinderen weer van alle kanten aangerend.
Dit keer natuurlijk veel meer omdat iedereen wist dat er wat te eten was.
Om te voorkomen dat iedereen meerdere keren iets zou krijgen heeft Pha nummertjes uitgedeeld. Goed systeem wat perfect werkte alleen was het nog steeds moeilijk om op je nummer te wachten, want ik heb zo'n zin in wat lekkers!!!
Heerlijk om te zien hoe iedereen lekker zat te smullen.

Natuurlijk hadden wij ook nog het bamboe werkstuk wat door de kinderen is beschilderd.
Het werkstuk heeft een mooi plekje aan de muur gekregen.
Mooi aandenken van een leuke en gezellige tijd in Kleng Leu.

Nadat de ijsboer zijn ijskar leeg had (200 ijsjes), was het tijd om te vertrekken, we kregen van verschillende mensen nog lieve presentjes mee en toen nog een hand en een paar mensen toonden nog hun oprechte dankbaarheid en dat was het.
Al zwaaiend en met een brok in de keel verlieten we het dorp, hopelijk tot ziens.

groetjes van ons,
Janneke





















  • 24 November 2011 - 13:15

    Jans:

    Hoe zeggen de Fransen het ook zo mooi "Partir c'est mourir un peu". Ik kan me d'r alles bij voorstellen. Zij vinden het jammer, ik ben blij. Nog 7 dagen dan ben je weer bij mij.

  • 24 November 2011 - 13:45

    Linda.:

    Fijn dat het een mooi afscheid is geworden, en natuurlijk horen bij afscheid nemen ook emoties, maar wat zien wij er hier ook naar uit om jullie weer veilig terug te zien !!!!

    Liefs Linda

  • 24 November 2011 - 14:32

    Wilma:

    Ik heb genoten van jullie verhalen, alsof je het zelf mee beleefd maar ben ook weer blij jullie straks te zien!
    Een heel goede reis en nog veel plezier in HongKong

  • 24 November 2011 - 14:49

    Inge:

    Hoi lieverds,

    Ik kan me helemaal voorstellen dat dit voor jullie en voor de kinderen en uders van het dorp een mooie maar ook wel een dag met gemengde gevoelens is. Leuk de bamboestokken.

    Geniet nog maar van jullie laatste week.

    Liefs Inge

  • 24 November 2011 - 17:20

    Guus En Jos:

    Nou Meiden... en dan langzaam aan weer richting Nederland!Mooie verhalen van en mooie herinneringen voor jullie.

    Goede reis terug naar huis!!1

  • 24 November 2011 - 17:32

    HannekeV:

    Voor mijn gevoel is het omgevlogen, ik heb iedere dag weer genoten van wat jullie meegemaakt hadden. Maar ik ben ook errug benieuwd naar wat er achter de schermen allemaal gezegd en gezien is....

  • 24 November 2011 - 18:00

    Mary-Jane:

    Dag dames! :) Bijzonder om te lezen wat jullie allemaal hebben megemaakt! een reis als deze laat een diepe indruk achter.. en janneke, wat zie jij er supergelukkig uit op de foto's!! Ik wens jullie beiden nog een paar goede en mooie dagen! Groetjes

  • 24 November 2011 - 20:07

    Jopie En Martin:

    Janneke en Tineke, wij wensen jullie nog een paar rustige dagen om even bij te komen van alle heftige emoties bij het afscheid. Wij zijn benieuwd naar alles wat jullie hebben meegemaakt en we zullen het gauw horen in een 'live verslag' aan de Kornalijnstoep. Kom goed naar huis en een dikke SMOK!!

  • 25 November 2011 - 08:46

    René & Cecile:

    Nou meiden,

    Geniet er nog even van die laatste paar dagen, met een lach en een traan.

    Veilige reis terug!

    René & Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Janneke en Tineke op reis!

Recente Reisverslagen:

25 November 2011

De laatste dag in Sihanoukville

24 November 2011

afscheidsfeestje

23 November 2011

Afscheid Kleng Leu

22 November 2011

slingers en versieringen voor de party

21 November 2011

Laatste week in Kleng Leu
Janneke & Tineke

Hallo Midlaren, familie, vrienden en bekenden, Vandaag maak ik (Tineke)de website aan, waarop jullie ons, Janneke en Tineke kunnen volgen op onze reis naar Cambodja.Voor mij is het de derde keer dat ik er naar toe ga en voor Janneke de eerste keer. We hebben onze prikken gehad en zijn met het slikken van de malaria tabletten begonnen. Het is de bedoeling dat we op zo.2 oktober vertrekken. Ons doel is om daar een familie te helpen aan een nieuwe Tuk Tuk.De vader van het gezin verdiend er de kost mee. Vader Mau is als klein jongetje met zijn ouders door de Rode Khmer gevangen genomen en naar de Killing Fields gebracht. Voor de ogen van Mau werden zijn ouders en broers en zusje op gruwelijke wijze omgebracht. Een oudere jongen ontfermde zich over Mau. Toen Mau aangaf dat hij honger had,beloofde de jongen Mau dat hij als het donker werd een kokosnoot voor hem uit de boom zou halen. Dit was ten strengste verboden, maar de jongen waagde het er op. Helaas werd hij betrapt door de soldaten van Pol Pot en ter plekke neergeschoten. Kleine Mau was weer alleen. Het lukte hem te overleven en zelfs later een baan te krijgen bij de overheid. Maar zo vertelde Mau mij, toen ik eerder in Cambodja was, daar kun je alleen werken als je corrupt bent en dat wilde ik niet zijn. Toen ik geld genoeg had verdiend heb ik een Tuk Tuk gekocht en ben ik als Tuk Tuk rijder gaan werken. Mau heeft een lieve vrouw en vier prachtige kinderen. Hij vind het erg belangrijk dat zijn kinderen naar school kunnen gaan. Maar de Tuk Tuk is aan zijn eind er moet een nieuwe komen. Janneke en ik hebben 10 rommelmarkten gedraaid met ingebrachte spullen en verder kwamen er spontaan giften binnen. Daardoor kunnen wij de fam.Mau van een splinternieuwe Tuk Tuk voorzien! Van het geld dat over is willen we arme kinderen gelukkige momenten bezorgen. We gaan creatief met ze aan de slag en delen de meegebrachte kleertjes en knuffels uit. Mocht er een ziek kind naar een ziekenhuis moeten en de moeder heeft er geen geld voor kunnen wij ook helpen. Lieve mensen allen die ons gesteund hebben met geld en spullen voor de markt en de kinderkleertjes, heel heel erg bedankt! Wij realiseren ons dat ons plan alleen kan slagen door jullie hulp. We zullen na aankomst in Cambodja geregeld een berichtje op de website zetten,zo kunnen jullie van een afstand met ons mee reizen. Hartelijke groet, Janneke en Tineke

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 40765

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2011 - 01 December 2011

Janneke en Tineke op reis!

Landen bezocht: